Harde vloerbedekking in woning

Bent u van plan om harde vloerbedekking in de woning aan te brengen? U hoeft voor het leggen van bijvoorbeeld laminaat, parket, zeil, pvc niet vooraf toestemming te vragen. Wel zijn er aan aantal regels om rekening mee te houden. Zo zorgen we er met elkaar voor dat uw buren er weinig last van hebben en weten wij dat de vloer netjes wordt gelegd. Deze regels leest u hieronder.

• Breng een ondervloer aan die voldoet aan een contact-geluidsisolatiewaarde van minimaal 10 dB volgens NEN-EN-ISO norm 717-2. Dit vindt u op de verpakking van de ondervloer.
  • Maak de ondervloer niet vast met spijkers of schroeven. Verlijmen van de ondervloer is ook niet toegestaan.
  • Leg de vloer ‘zwevend’. Dat wil zeggen: niet tegen de wanden.
  • Zorg ervoor dat deuren niet ingekort hoeven te worden. Als dit wel het geval is dan wordt inkorten door de Technische dienst van BNS gedaan en is voor uw eigen kosten.
  • U dient aanwezige vloerluiken bereikbaar te houden.

Bij einde huur kan de vloer eventueel overgenomen worden door de nieuwe bewoner. Als er nog geen nieuwe huurder is of de bewoner heeft geen interesse in overname dan dient u de vloer te verwijderen.

Harde vloerbedekking in woning Harde vloerbedekking in woning