Opzeggen van de huur

Gaat u verhuizen of is er sprake van overlijden? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door.

De opzegtermijn

Wij hanteren voor het opzeggen van uw huurcontract een opzegtermijn van 1 kalendermaand, dat is de duur van 1 betaalperiode. Als u opzegt voor het einde van de maand dan start per 1e van de maand uw opzegtermijn. De huur mag ook langer van te voren opgezegd worden. Het opzeggen van de huur moet altijd schriftelijk gebeuren of per e-mail.

De eindinspectie en sleutels inleveren

Als de huuropzegging binnen is, ontvangt u van ons een schriftelijke bevestiging. Hierin staat ook vermeld hoe u de woning moet achterlaten. Wij maken met u een afspraak voor de eindinspectie van de woning, waarbij we samen met u controleren of de woning volgens afspraak is achtergelaten. Tijdens de eindinspectie levert u ook de sleutels in. Vooraf krijgt u van ons informatie waarin staat om hoeveel sleutels het gaat. Als er sleutels ontbreken dan worden deze bij u in rekening gebracht op de eindafrekening. Ook noteren we met elkaar tijdens de eindinspectie de meterstanden. Bij de meeste woningen wordt elektriciteit door de BNS geleverd. Ook dit wordt met u verrekent op de eindafrekening.

Overnemen van spullen

Heeft u gordijnen opgehangen of vloerbedekking/laminaat gelegd in uw woning? Dan kunt u deze goederen laten overnemen door de nieuwe huurder. De afspraken die u maakt met de nieuwe huurder worden vastgelegd in een overnameformulier. Houd er wel rekening mee dat een nieuwe huurder niet verplicht is om deze over te nemen. Ook kan het zijn dat er nog niet tijdig een nieuwe huurder bekend is of dat er renovatie werkzaamheden in de woning gaan plaatsvinden. Dan is het helaas niet mogelijk om spullen te laten overnemen.

Opzeggen van de huur Opzeggen van de huur